lauantai 22. tammikuuta 2022

Thich Nhat Hanh 11.10.1926 - 22.1.2022

 


Tänään tuli uutinen - Facebookin kautta, kuten usein tapahtuu - että rakastettu vietnamilainen Zen-opettaja Thich Nhat Hanh on kuollut 95-vuotiaana. Sanotaan, että hän oli seuraava heti Hänen Pyhyytensä 14. Dalai Laman jälkeen globaalilla vaikutuksella mitattuna buddhalaisten keskuudessa.

Hän edusti eri traditiota, mutta se ei tarkoita ettenkö minäkin tunnustaisi hänen vaikutustaan. Tässäkin blogissa olen siteerannut hänen sanojaan. "Elävä Buddha, elävä Kristus" on hyvin merkittävä lukemani kirja, jo ollessani vielä kristitty. Tunnen surua, ja silti ei ole syytä suruun; se on vain maallista ja ohimenevää. 

"Minä jatkan olemista. Mutta teidän täytyy olla hyvin huolellisia nähdäksenne minut. Minä tulen olemaan kukka tai lehti. Minä tulen olemaan noissa muodoissa ja lähettämään teille tervehdyksen. Jos olette tarpeeksi tietoisia, tunnistatte minut ja hymyilette minulle. Tulen olemaan hyvin onnellinen siitä." 

- Thich Nhat Hanh

Memorial Ceremony, Day 1


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vain asialliset kommentit ovat tervetulleita; kaikki kommentit tarkistetaan ennen julkaisua. Henkilökohtaisia viestejä ei julkaista (kunhan sanot että se on henkilökohtaista, ja muista e-mail osoitteesi, jos haluat vastauksen!)/Only suitable comments are welcome; all comments are checked before publishing; Personal messages are not published (if you SAY it's personal; add your e-mail address if you want a reply!).